تردمیل

معرفی انواع تردمیل

تردميل براي دوندگان جاده نيز مفيد است

شما يك دونده جاده هستيد، و اين كار را براي سال ها انجام مي دهيد. چرا بايد دويدن بر روي تردميل را دوست داشته باشيد؟
اين يك سوال خوب است. براي يك دونده جاده، يك تردميل جذابيت كمي دارد. شايد فكر كنيد " كار با تردميل فايده اي ندارد " يا " اين كار وقت تلف كردن است " يا " تردميل خسته كننده است " .

در ورزش و دويدن بر روي تردميل براي دوندگان جاده نيز مزيت هاي زيادي وجود دارد. ما در مورد دوندگان جدي و مغرور جاده حرف نمي زنيم، تعداد آن ها يك در هزار است. ما در مورد % 99.9 درصد ديگر حرف مي زنيم!

محدوديت هاي آب و هوا را زير پا بگذاريد

با اينكه بعضي از افراد دوست دارند با ورزش در سرما، برف و باران ، يا حتي تگرگ استقامت و سختي بدن خود را به رخ بكشند، بسياري وجود دارند كه از اين موارد بيزارند و ورزش در اين شرايط را دوست ندارند. تعداد روز هاي باراني يا برفي يك سال به مكان زندگي شما بستگي دارد، اما به صورت تقريبي اين شرايط در 50 يا 100 روز سال بوجود خواهد آمد، براي مثال در شهر سياتل 150 روز از سال باراني است. اين روز ها به معني دوري از تمرينات خارج از خانه و افت فيتنس هوازي افراد است.
با يك تردميل ، نيازي به پوشيدن لباس هاي اضافي نداريد، لباس هايي كه خيس شدن آن ها باعث ناراحتي شما مي شود. شما با پوشيدن يك پيراهن ورزشي و يك شلوارك ساده و يك جفت كفش بر روي تسمه تردميل پا مي گذاريد و تمرين خود را آغاز مي كنيد.

با وجود تردميل دليل خوبي براي انجام تمرينات باوقفه هوازي داريد.

امروزه همه مي دانند كه تمرينات باوقفه بهترين و پربازده ترين تمرينات هوازي هستند و از تكنيك هاي ناب فيتنس محسوب مي شوند. اما انجام برنامه تمرين هاي باوقفه دويدن در خارج از محيط خانه امكان پذير نيست، چراكه در بيشتر اوقات عدم وجود يك جاده مناسب، فرصت دويدن را از شما مي گيرد. همچنين بسياري از مردم دسترسي خوبي به محيط هاي ورزشي خارج از خانه ندارند.

تردميل راه حل و مشوق شما براي انجام تمرينات باوقفه هوازي است. ما به تردميل يك راه حل مي گوييم، زيرا اين دستگاه فيتنس مسافت ها و زمان ها را به صورت دقيق در اختيار شما مي گذارند.خوب براي انجام تمرينات باوقفه بر روي تردميل بايد تمريناتي كه با يك سرعت ثابت براي مدت طولاني انجام مي داديد فراموش كنيد.
 
اما در اينجا با تعدادي از تمرينات باوقفه اين وسيله آشنا مي شويد تا بيشترين بهره را از اين دستگاه فيتنس ببريد :
مبتدي :


1دقيقه دويدن نرم، سپس 1 دقيقه دويدن سريعتر . اين كار را تا جايي كه احساس راحتي مي كنيد تكرار كنيد، اما سعي كنيد 20 دقيقه اين برنامه را ادامه دهيد.

كمي با تجربه تر :

هرم كلاسيك : 1 دقيقه دويدن نرم، سپس 1 دقيقه دويدن سريعتر. سپس 1 دقيقه نرم بدويد، 2 دقيقه سريع بدويد، 1 دقيقه نرم بدويد، 3 دقيقه بدويد. گرفتيد؟ يعني بايد با هر وقفه نرم دويدن زمان دويدن سريع را 1 دقيقه بيشتر كنيد و در پايان تمرين كار را عكس كنيد تا تمرين به پايان برسد ؛ 1 دقيقه دويدن نرم، 3 دقيقه ديدن سريع، 1 دقيقه دويدن نرم، 2 دقيقه سريع دويدن، 1 دقيقه دويدن نرم، 1 دقيقه دويدن سريع و در پايان 5 دقيقه راه رفتن تا سرد شدن كامل.


پيشرفته تر :


1دقيقه دويدن نرم برنام قبل را تغيير ندهيد ولي زمان هاي دويدن را به 3 يا 4 دقيقه افزايش دهيد. اين كار تمرينات باوقفه تردميل را دشوار تر مي كند.

نكات

در اين جا دويدن نرم يعني سرعتي از تردميل را انتخاب كنيد كه باعث مي شود شما نرم تر بدويد، در مورد دويدن سريع نيز قضيه همين طور است. بعد از پايان هر تمرين آن را با جلسه قبلي مقايسه كنيد، به نمايشگر تردميل نگاه كنيد و مسافت طي شده و ضربان قلب خود را بررسي كنيد. سعي كنيد طي هر تمرين ضربان قلب خود را بالاتر ببريد و مسافت طي شده را نيز افزايش دهيد. در يك بازه معين يك نوع تمرين را انجام دهيد تا بهتر بتوانيد عملكرد خود را مورد سنجش قرار دهيد.

علاقه مند شدن به دويدن بر روي تردميل

بله، در آغاز كار دويدن بر روي يك تردميل بسيار شيرين است. از طرفي انجام تمرينات باوقفه، با وجود دويدن هاي سريع، مي تواند كار را سخت كند. اين شرايط عادي است و شما به مرور به آن عادت مي كنيد.

ياد گرفتن دويدن بر روي تردميل بسيار مهم است: ياد گرفتن! اين كار يك مهارت براي پيشرفت است، مهارتي كه رشد و تكامل آن سريع است. براي اينكار تمرينات را در ابتدا آسان بگيريد. تمرينات ابتدايي خود را بر روي تردميل بر 20 دقيقه پايه ريزي كنيد. اين مسئله را تضمين مي كنيم كه بعد از انجام 5 تا 10 برنامه تمرين، به ورزش هوازي بر روي تردميل علاقه مند خواهيد شد.
هر چه با اين دستگاه هوازي راحت تر باشيد، تمرينات را بهتر و سريعتر انجام مي دهيد و به تعادل خوبي در تمرينات خود خواهيد رسيد. به نظر بسياري از متخصصان فيتنس، مزيت تردميل وقتي آشكار مي شود كه شما با انجام تمرينات خود بر روي اين دستگاه هوازي به يك دونده بهتر در جاده تبديل شويد و ظرفيت هوازي بدن خود را در انواع جاده ها و مسير ها ارتقاء دهيد.

مثل هميشه ،  در آخر ، نتيجه

با داشتن يك روال تمريني خوب و دقيق، حكومت شما بر تمرينات فيتنس فرم خوبي به خود خواهد گرفت. ديگر با روز هاي برفي يا باراني ، يا روز هاي با هواي تاريك و آلوده خداحافظي كنيد. اگر در مناطقي سكونت داريد كه آلودگي هوا بيشتر است، ورزش در خارج از محيط خانه كار منطقي نيست. استفاه از تردميل براحتي مي تواند عمر فيلتر هاي هواي بدن شما را تا چندين سال افزايش دهد. از طرفي انعطاف پذيري شما براي انجام ساير تمرينات غير هوازي نيز بالا مي رود.

امتیاز بدهید : 1 2 3 4 5 6 | امتیاز : 3
موضوع : | بازدید : 121
برچسب ها : ,
+ نوشته شده در يکشنبه 8 بهمن 1396ساعت 19:04 توسط هایپرجیم |

× بستن تبلیغات

تبلیغات متنی

وبلاگ دهی
دانلود سریال جدید خارجی
دانلود فصل سوم دورهمی
جدول لیگ برتر فصل 96/97
نتایج لیگ قهرمانان اروپا 2017/18